B2B Leadgenerering for servicevirksomheder

Det handler om at fange nye potentielle kunders opmærksom, skabe efterspørgsel, få dem til at engagere sig og i sidste ende blive til nye kunder.

Nye kunder

Leadgenerering skal være en investering, hvor de indskudte penge skaber et målbart afkast.

En god leadgenerering skal sættes i proces, så du ved, hvad du kan forvente og hvad der konkret kan gøres for at skrue op for tempoet og antallet af nye leads.

Fælles for en effektiv B2B leadgenerering er, at der skal skabes efterspørgsel for det du tilbyder og at den efterspørgsel skal konverteres til nye leads og endeligt nye kunder.

På tværs af kanaler

Din leadgenerering sker på tværs af mange kanaler (også kaldet omni-channel marketing). Det gør den for at kunne være med dine potentielle kunder der hvor de er, og der hvor de forventer, at du er.

Din hjemmeside er som regel den mest effektive kanal til at generere leads og er ofte hjertet i en god leadgenerering; der hvor alle dine andre aktiviteter peger hen. Det sikrer bl.a. at du har fuldt ejerskab af relevante data.

På trods af stor konkurrence

Den rigtige leadgenerering er tilpasset markedet, forretningen og de potentielle kunder og på den måde finder den vej til den mest direkte vej til nye kunder.

Ofte er servicevirksomheder udfordret på hård konkurrence, men den gode leadgenerering sørger for at søge udenom den dyre konkurrence og finde nye kunder, hvor det er lettest.

Det giver både den billigste og mest effektive markedsføring.

Vil du vide mere? kontakt